23 Haziran 2009 Salı

Değişim

İnsanlar değişiyor, gözler değişiyor.. Bir orada, bir burada herkes.. Aynı zeminleri kaybettikçe yalnızca insanların değişimlerinin seyrine dalıyorsun.. Aslında zemin değiştirmekle ilgili daha çok, çevrenle, tanıştığın insanlarla, gittiğin yerlerle.. Gördüğüm kadarıyla değişim kaçınılmaz oluyor.. Acaba ben de değiştim mi..?

Artık nasıl görünüyorum dışarıdan..? Değişmiş olsaydım da değişimi fark eder miydim..? Başkalarınınkini fark etmek kadar kolay olur muydu kendi değişimini görebilmek..?

Saçın, kıyafetin, tavrın, duruşun değişmesi değişimin ipuçlarını yakaladığın ilk yer olsa kalanını nasıl belirlersin..? Aynı beynin gelişimi mi, değişimi mi kalanlar..? Ben değiştiysem neden beynimin bundan haberi yok? Değişimi bana söyleyecek kişi benden başkası mı..?

Yıllar önce gördüğüm filmi bugün izlediğimde farklı odak noktaları bulmamı veya bazen daha da ileriye gidip eskisi kadar sevmememi değişime mi bağlayabilirim..?

Beynimdekilerin değiştiğine değil, geliştiğine inanıyorum.. Ama gelişim de bir değişim değil midir..? Gelişerek geldiğin son noktayla çıkış noktan arasındaki fark bir değişim midir..? Düşünceler değişirse insan da değişir mi..?

Acaba tüm bu çevresel etkenlerden kurtulabilsem değişimim durur mu..? Değişim bana bağlı bir şey mi, yoksa tamamen çevrenin tetiklediği bir şey mi..?

İstasyonda görüp konuştuğum bir adamın hayat hakkındaki sözleri beni değiştirebilir mi..? O zaman değişimi o bu başlatmış olur, ben mi..? O başlatırsa bu gelişim sayılır mı..? Peki, bu gelişim sayılırsa özgür bir gelişim midir..? Gelişimimin bir sürü yollarından biri midir yalnızca..? Ve sadece istasyondaki bir adamı görmekle ilgili midir bütün hepsi..? Onu görmesem farklı biri mi olurdum..?

Değişimin karakter üzerinde etkisinin olduğunu düşünürsek tam tersini de düşünmek olanaklı olur mu..?

Karakterim var mı..? Karakter kabının içine neleri doldurabilirim? İyilik, kötülük, hak, kıskançlık, kurnazlık, dürüstlük..?

Kurnaz olan birinin dürüst olma ihtimali var mıdır? Dürüst bir kişi sonradan değişir mi..? Değişim karakteri değiştirir mi..?

Sen kendini aynı sansan da aslında gerçekten değişmiş misindir..?

Hiç yorum yok: